Idea

Minimum - Maksimum to cykliczna prezentacja dwóch ekstremów (minimum i maksimum) funkcji muzyka współczesna. Minimum i maksimum w tym ujęciu rozumiane jest wielowątkowo, z jednej strony jest to uzyskanie maksimum ekspresji artystycznej przy wykorzystaniu minimalnej ilości środków – może to być zarówno zredukowane do ekstremum instrumentarium, jak też skrajna oszczędność kompozycyjna. Z drugiej strony działanie przeciwne, w którym siła przekazu artystycznego tkwi w skondensowanej, bogatej formie i mnogości wykorzystanych środków. Dwa pozornie przeciwstawne nurty, które łączy to samo zamiłowanie do eksperymentu i konieczność wyjścia poza ramy muzyki w tradycyjnym ujęciu, wymagające przedefiniowania tego, czym muzyka jest i w jaki sposób wpływa na odbiorcę. Dzięki takim założeniom zaproszeni artyści zaprezentują publiczności szerokie spektrum, skrajnie różnych gatunków muzycznych oraz technik i praktyk wykonawczych.
Cykl ma na celu zapoznanie publiczności, z tym co w muzyce współczesnej poszukujące i nietypowe, pokazać w jakich kierunkach może rozwijać się kultura muzyczna jeżeli zostanie wyrwana z kagańca kultury masowej. Dokonać zderzenia skrajnych form wyrazu i technik wykonawczych oraz umożliwić zaproszonym artystom skonfrontowanie swoich dokonań z przedstawicielami innych nurtów, a także umożliwić młodym wykonawcom (także debiutantom) wymianę doświadczeń z uznanymi na świecie twórcami muzyki współczesnej.

[Minimum – Maximum is a cyclic presentation of the two extreme (minimum and maximum) sides of contemporary music. Minimum and maximum in this multi-threaded approach is understood, on the one hand, as a maximum of artistic expression, using the minimum amount of resources - it can be extremly reduced instruments, as well as an minimal composition. On the other hand, an opposite action in which the force of artistic expression is in condensed form and a rich plethora of resources used. Two seemingly contradictory tendencies which share the same passion for experiment, and the need to step outside the framework of music in the traditional sense, requiring a redefinition of what music is and how it affects the audience. With such assumptions invited artists will present extremely different genres and techniques.
The cycle is designed to acquaint the audience with what is in contemporary music most exploratory and unusual, show the directions in which a musical culture can go when it is freed from bonds of mass culture. It will crash extreme forms of expression and techniques and will allow the invited artists to confront their achievements with representatives of other genres. It will also give young performers (including debutants) a chance to exchange experiences with internationally recognized artists.]